Interview met RAY

Thomas Kindermans en mama Hilde Nys van merk Ray.

We leren onze favoriete merken graag beter kennen. We nodigen ze niet alleen uit in onze winkel, maar stellen hen ook vijf interview vragen om hun visie op een aantal onderwerpen uit te lichten. Vijf vragen van Anke, voor Thomas van Ray.

Wat was jullie inspiratie om Ray te starten?
Mijn mama verkoopt al 30 jaar cosmetica in haar apotheek. De cosmetica werkt altijd heel erg goed, maar ze staat er niet echt helemaal achter op gezondheidsvlak. Veel cosmetica bevat nl. ingrediënten die mogelijk kankerverwekkend, hormoonverstorend, huidirriterend of hypoallergeen zijn. 

In haar zoektocht naar het juiste merk waar ze wel achter stond, leek er niets anders op te zitten dan zelf te gaan formuleren en produceren. En voila, hier staan we dan :-)

Wat is jullie achtergrond?
Mijn mama is uiteraard apotheker. Ikzelf ben jurist van opleiding en heb een jaar gewerkt als zakenadvocaat. Toen mijn mama voorstelde een eigen gamma te ontwikkelen was ik onmiddellijk enthousiast en heb ik ontslag genomen om mijn schouders onder dit project te zetten!

Welke kernwaarden beschrijven Ray?
1. goed voor je huid - het allerbelangrijkste bij cosmetica is dat ze goed werkt. Een deodorant moet je doen stoppen met zweten. Een shampoo moet je haar doen glanzen. 
2. goed voor je gezondheid - elk ingrediënt is onderzocht en goedgekeurd op haar mogelijkheid om kankerverwekkend, hormoonverstorend, huidirriterend, immuniteit verstorend of sterk allergiserend te zijn, en op het risico om de huidbarrière te beschadigen of pigmentvlekken te veroorzaken te zijn.
3. goed voor de planeet - op vlak van verpakking en inhoud. De verpakking is zoveel mogelijk gemaakt uit niet-fossiele grondstoffen zoals gerecycleerd plastic, suikerriet of glas. De inhoud is bv. steeds biologisch afbreekbaar binnen 28 dagen.

Wat is jullie grote droom? 
Dat alle cosmetica gezond en duurzaam is.

Als jullie het begrip ‘duurzaamheid’ zouden moeten uitleggen in één zin, hoe zouden jullie dit verwoorden? 
De plek waar we leven gezond en leefbaar houden voor de volgende generaties.

Nieuwsgierig naar het Ray-gamma? We nodigen onze klanten graag uit de Ray-dag bij Manufactuur op donderdag 11/05. We hebben extra staaltjes voorzien en helpen graag verder met de selectie van jouw Ray-producten. Ook geven we zowel online als in de winkel -10% op de het volledige Ray-gamma.

Vorige post Volgende post

Blog posts